Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular: Uçak Bileti alırken nelere dikkat edilmeli. Kaç kilo bagaj hakkım olacak. Biletimi nasıl iade edebilir ya da değiştirebilirim gibi bir çok sorunun cevabını bu sayfamızda bulacaksınız.

Sayfayı Kaydır
TRAVELAND TURIZM
WHATSAPP İLETİŞİM
whatsapp ile iletişime geçmek için bağlantıya tıklayın
Sıkça Sorulan Sorular
Güvenlik / 3D Secure Nedir ?
3D Secure, internette alış veriş işlemlerinin güvenilir bir şekilde uygulanabilmesi amacıyla kredi kartı kuruluşları tarafından tasarlanmış olan bir kimlik doğrulama sistemidir. Sistemin MasterCard Kredi Kartı kullanımı amacıyla hazırlanan uygulamasına "SecureCode", Visa Kredi Kartı kullanımı amacıyla hazırlanan uygulamasına ise "Verified by Visa" isimleri verilmektedir. Bankanız ve kartınız 3D Secure uygulamasını destek veriyor ise, ödemelerinizi 3d güvenlik doğrulama sistemi ile kolayca yapabilirsiniz. Traveland.com.tr internet sitemiz 3D güvenilir alış veriş teknolojik altyapısına sahiptir.

3D Secure Nasıl Çalışıyor ?
İnternet sitemizden gerçekleştireceğiniz satın alımlarda, İsim, Soyisim, Kart Numarası ve Cvc verileri girildikten sonra, satın alma sayfasında ekrana 3D Doğrulama ekranı gelir, sonrasında sistemde kayıtlı cep telefonunuza bankanızdan bir güvenlik şifresi gönderilir. Bu şifrenin ekrana girilmesi ile güvenilir bir alış verişi tamamlamış olursunuz.

BİLET İŞLEMLERİ ve GENEL SATIŞ KURALLARI:

Ön Rezervasyon Nedir?

Seçtiğiniz bir uçuşun satın almadan önce sistemde rezerve edilmesine ön rezervasyon denmektedir. Ön rezervasyonlarda biletin satın alınacağı havayollarının kurallarına göre bir opsiyon süresi tanınmaktadır. Tanınan bu opsiyon süresi içerisinde biletinizi satın almanız gerekmektedir. Ön rezervasyonlarda koltuk garantisi bulunmakta fakat fiyat garantisi bulunmamaktadır. Opsiyon süresine kadar satın alınmayan rezervasyonlar otomatik olarak iptal edilir. Web sitemizden ya da çağrı merkezimizden Ön rezervasyon yaptırdı iseniz biletinizi (0850) 304 03 58 no’lu çağrı merkezimizden satın alabilirsiniz.

Nasıl Bilet Satın Alabilirim?

İnternet sitemizden Seyahat edeceğiniz yöne ait şehir bilgilerini girip, (ilk 3 harf’ten sonra şehir adları otomatik olarak gelir) tercih ettiğiniz uçuş tarihlerini seçip, seyahat edecek yolcu sayısını (erişkin, çocuk vs) belirttikten sonra, ekrana gelen uçuş tablosun'dan tercihinizi yapmanızın akabinde “Satış" sayfasına gelmiş olacaksınız. Buradan kredi kartı ile ödeme sekmesini seçip, güvenilir bir şekilde biletinizi satın alabilirsiniz.

Dilerseniz bunlarla uğraşmak yerine (0850) 304 03 58 no’lu çağrı merkezimizi arayarak profesyonel satış danışmanlarımız vasıtasıyla da biletinizi 7/24 satın alabilirsiniz.

İç Hatlarda 1,5 saat, Dış Hatlarda 2 saat öncesinden havalimanında olmanız ve Dış hatlarda Pasaport, iç hatlarda ise; T.C. Kimlik kartınızı ya da ehliyetinizi yada evlilik cüzdanınızı yanınızda bulundurmanız gerekmtektedir.

Bilet Sınıfları (Promosyon – Ekonomi – Business) Nedir?

Promosyon Bilet : İptal, iade ve değişiklik yapılmayan iadesiz bilet sınıfıdır.
Ekonomik Bilet : Esnek sınıf olup, seçmiş bulunduğunuz hava yolunun kuralına göre değişiklik gösterebilir. Daha ayrıntılı bilgi amacıyla seçmiş bulunduğunuz havayolunun uçuş kurallarını okuyunuz.
Business Bilet : Üst sınıf olup, seçmiş bulunduğunuz hava yolunun kuralına göre değişiklik gösterebilir. Daha ayrıntılı bilgi amacıyla seçmiş bulunduğunuz havayolunun uçuş kurallarını okuyunuz.

Değişiklik ve İptal/İade Kuralları Nedir ?

Hava yollarının kuralları dahilinde, İsim hatalarında mâna değişmediği takdirde harf düzeltilmesi yapılabilir. Fakat hiçbir şekilde diğer bir isim yazılamaz, kesilen bilet başka bir kişiye devir edilemez.
Uçuş günü kaçırılmışsa, biletin iadesi yapılmaz. Promosyon biletlerin iptal ve iadeleri yoktur.

Diğer sınıf biletlerin iadeleri uçuştan bir gün önceden haber verilmek kaydı ile havayollarının tespit ettiği oranda kesinti yapılarak satış sırasında kullanılan kredi kartına geri iade yapılır.

İndirimli Biletler (Öğrenci, Çocuk, Bebek, Yaşlı, Asker, Engelli) Nedir ?

13 yaş ve üstünün yetişkin kabul edildiği uçuşlarda alttaki indirimler mevcuttur.

Öğrenci : 13-24 yaş arasıdır. (Havaalanında kimlik ibrazı gerekmektedir)
Çocuk : 03-12 yaş arasıdır. (Havaalanında kimlik ibrazı gerekmektedir)
Bebek : 0-2 yaş arasıdır. (Havaalanında kimlik ibrazı gerekmektedir)
Yaşlı : 65 yaş üzeridir. (Havaalanında kimlik ibrazı gerekmektedir)
Asker : Havaalanında Asker kimliği ibrazı gerekmetedir.
Engelli : Havaalanında %40 ve üzeri engelli bulunduğunu bildiren kimlik yada belge ibrazı gerekmektedir.

Not: Bir yolcuya fazla 1 indirim hakkı verilmiştir. Mesela aynı anda hem yaşlı hem de engelli indiriminden birlikte yararlanılamaz.

Online Check-in Nedir ?

Uçak biletini satın almış olan yolcuların havaalanına gitmeden internet üzerinden koltuk seçmelerine imkân veren bir hizmettir. Bu hizmetin işleme açılma süreleri hava yoluna göre değişiklik gösterebilir. Pek çok hava yolu çevrimiçi check in prosedürünü uçuşlarının 24 saat öncesinden başlayarak, 90 dakika kalıncaya kadar yapılması imkânı vermektedir. Check-in prosedürünün uçuşa 24 saat kala açılmasının nedeni son ana kadar uçak tipi ve modelinin değişme olasılığı bulunmasıdır.

Check-in işlemlerinizi ilgili havayolunun web sitesinden güvenle yapılabilirsiniz.
Check-in yaptıktan sonra, biniş kartınızı yazıcınızdan çıkararak veya cep telefonunuza kaydederek; kontuarlarda sıraya girmeden emniyet kontrolünden geçerek bekleme salonuna gidebilirsiniz.
Bagajınız varsa, ilgili havayolunun check-in kontuarına giderek bagajınızı teslim edebilirsiniz.

Not: İç Hatlarda 1,5 saat, Dış Hatlarda 2 saat öncesinden havalimanında olmanız ve Dış hatlarda Pasaport, iç hatlarda ise; T.C. Kimlik kartınızı ya da ehliyetinizi yada evlilik cüzdanınızı yanınızda bulundurmanız gerekmektedir.

Vize/Pasaport Kontrolü Nedir ?

Seyahat edeceğiniz ülkeye geçerli vizenizin olup olmadığını ve vizeniz olsa bile pasaportunuzun en az 6 ay geçerlilik süresi olması gerektiğini hatırlatmak isteriz. Vizesiz yolcu kabul etmeyen ülkelere Bilet satın alsanız dahi uçağa bindirilemeyeceğinizi önemle arz ederiz. Vize ile alakalı bilgiler için çağrı merkezimizden bizlere ulaşabilir, profesyonel hizmet alabilirsiniz.

Traveland.com.tr Sitesinden 1 Defa'da En Fazla Kaç Bilet Kesebilirim?

Rezervasyon kuralları gereği, Web sitemizden bir defada en çok 7 yolcu (çocuk + yetişkin dahil) bilet kesebilirsiniz. Daha fazla yolcu için, 2. kez satış prosedürünü tekrar etmeniz gerekmektedir. 7 veya daha fazla yolcu için bilet satın alacak iseniz çağrı merkezimizden bizlere ulaşarak grup teklifi alabilirsiniz.

Çocuk Biletleri ile Alakalı Kural Nasıldır?

Tek başına çocuk (3-12 yaş) rezervasyonu ve satışı belirli kurallar dahilinde yapılabilmektedir. Detaylı bilgi için çağrı merkezimizden bizlere ulaşabilirsiniz.

Bebek yolcular (0-2 yaş) ebeveynlerin kucağında seyahat ederler, ayrı bir koltuk verilmez.
18 yaşından ufak yolcuların, yalnız uçabileceğine dair ailelerinin iznini bildiren muvafakatname belgesini yanlarında getirmeleri zorunludur.

Bilet Ödemelerini Nasıl Yapabilirim?

Biletlerinizi kredi kartınızı, bankamatik kartınızı kullanarak ya da sitemizdeki banka hesap numaralarına havale/eft yaparak ta satın alabilirsiniz. Eft/havele ile bilet satın almak için (0850) 304 03 58) numaralı çağrı merkezimizi arayarak bizlere ulaşınız.

Satın Almış Bulunduğum Bilette İsim Değişikliği Yapabilir Miyim?

Kural gereği, satın alınmış bir biletin bir diğer isme devir edilmesi mümkün değildir.

İptallerde Hizmet Bedeli İade Ediliyor Mu?

Kural gereği “Hizmet Bedeli" ve varsa “Havayolu kesintileri” iade edilmeyecek olup, kalan kısım satın alma yaptığınız kredi kartınıza banka yolu ile iade edilecektir.
Web sitemiz, müşteri ile hava yolu firmaları arasında aracı kurum durumundadır. Sitemiz üstünden satın alacağınız bütün biletler ilgili havayolunun kurallarına göre düzenlenmektedir. İlgili havayollarının web sitelerinde satın almak istediğiniz biletin iptal bilgisi, iade yapılıp yapılamayacağı, bilet geçerliliğinin uzatılması, rezervasyon değişiklik verileri, v.s. mevcuttur. Bu bulgular acentemizin uygulamış olduğu kısıtlamalar değil, havayollarının uygulamış olduğu kurallardır.

Uçuşlardaki Yükümlülüğünüz, Sorumluluğunuz Nedir?

Havayolu firmalarının planladığı şekli ile, uçuşların vaktinde başlayamaması ve/ya da uçak gecikmeleri, arızalanmaları, hava muhalefeti, grev ve halk hareketleri, doluluk, uçuşa kabul edilmeme, yer durumunun uygun olmaması gibi mücbir sebeplerden dolayı Traveland.com.tr’a (Traveland Turizm Anonim Şirketi) maddi ve manevi mesuliyet yüklenemez. Bu ve benzer durumlarda uçuşu gerçekleştirecek olan havayolu firması ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Traveland.com.tr havayolu frmasının kendisi değil bir aracı kurumdur.

Opsiyon Süresi Değişir Mi?

Havayolları vermiş bulunduğu opsiyon süresini öne çekme hakkına sahiptir. Son dakikaya kadar beklemeden biletinizi satın almanızı öneririz.

Rezervasyon Yaptığım Biletin Fiyatı Değişir Mi?

Maalesef havayolları uygulamakta oldukları ücretleri, kimseye haber vermeden değiştirme hakkına sahiptir. Rezervasyonunuzu yaptırmış olmanıza rağmen, biletinizin satın alma sürecinden önce meydana gelebilecek fiyat artışları ve devletçe vergi oranlarında yapılacak yeni uygulamalar, zamlar ya da yeni kararlardan etkilenebilirsiniz. Bu gibi hallerde acentamızın herhangi bir yükümlülüğü bulunmamaktadır.
Gidiş-Dönüş olarak satın almış bulunduğum biletin, yalnızca dönüşünü kullanabilir miyim?
Hava Yolu Kuralları gereği, satın almış bulunduğunuz bilette gidiş uçuşunuzu rastgele bir amaçla gerçekleştirememiş iseniz, biletiniz sistemde no show olacak görülecek ve hava yolu sistemi doğrulusunda dönüş biletiniz iptal edilecektir.

Aynı Uçuş Tarihine Birden Çok Rezervasyon Yapabilir Miyim?

Bunu kesinlikle tavsiye etmiyoruz. Zira genel havayolu kuralı gereği, tek bir şahıs için aynı tarih aralığında aynı havayolu firmasıyla birden çok rezervasyon yapılması kural ihlalidir. Havayolu bu rezervasyonları iptal etme hakkına sahiptir. Bu sebeple, aynı şahıs adına birkaç kere rezervasyon (DUPE) yapılması halinde, bütün rezervasyonlarınızın iptalinden acentemiz sorumlu olmayacaktır.

Satın Almış Olduğum Biletin İptalini Nasıl Yapabilirim?

(0850) 304 03 58 no’lu çağrı merkezimizi arayarak iptal talebinde bulunabilirsiniz. Satın alınan biletlerdeki iade, iptal ve ceza bedeli, havayolu iptal kuralları kapsamında uygulanacak olup, satın alma yaptığınız kredi kartına iadesi gerçekleştirilecektir.

Satın Almış Olduğum Biletin Tarih ve Saat Değişikliğini Nasıl Yapabilirim?

Satın almış olduğunuz biletinizin Tarih ve Saat değişikliğini (0850) 304 03 58 numaralı telefondan çağrı merkezimizi arayarak yaptırabilirsiniz...